vineri, 7 aprilie 2017

Prajitura cu rubarba de post

prajitura cu rubarba
O prajitura delicioasa  de post! 





Rubarba sau răbarbura(cum i se spune in zona noastra) este o  planta  perena care se cultiva in gradina pentru tulpinile frunzelor. Frunzele nu se consuma pentru ca sunt toxice. In stare cruda tulpinile sunt acre, dar in cominatie cu zaharul sunt foarte aromate. Cand eram copil imi placea sa mananc din tulpini crude. Matusa mea avea in gradina rubarba si facea placinta cu ea, dar era de dulce. Cand am vazut rubarba in gradina mea si la vecini, am cautat retete cu rubarba, dar nu am gasit nici una de post, asa ca m-am gandit sa inventez  eu  ceva si mi-a iesit ceva super delicios


Am ales sa decorez poza cu flori pentru ca se apropie sarbatoarea Floriilor ( la multi ani tuturor celor ce poarta nume de floare)!

  • Ingrediente:
1 cana apa minerala
1/2 cana ulei
1cana cu varf zahar + 2 linguri pe care le vom amesteca cu rubarba
2 cani sau 2 cani jumate de faina( mie mi-au ajuns 2 cani, depinde de faina)
1 praf de copt
2 vanilii
Un praf de sare
300 g tulpini de rubarba
Zahar pudra pentru decor


  • Mod de preparare:
Spalam rubarba, o curatim de pielita subtire( nu stiu daca chiar trebuie luata, dar eu am luat-o), o taiem cubulete mici si o amestecam cu cele 2 linguri de zahar.


Pregatim pandispanul: amestecam apa minerala cu zaharul , vanilia si uleiul si mixam bine

Adaugam faina cu praful de copt si amestecam pana se omogenizeaza bine

Ca sa obtin culoare  galbena am adaugat 1/2 lingurita de turmeric, dar nu e obligatoriu sa puneti daca nu aveti

Punem pandispanul in tava unsa cu ulei si presarata cu faina si deasupra punem bucatile de rubarba(siropul care il lasa nu il punem)

 Dam tava la cuptor la 170 g C  pentru cca 50 de minute. Rubarba e foarte apoasa si de aceea dureaza atat de mult coacerea. Cand e rumena deasupra si iese scobitoarea curata e gata.

O portionam abia dupa ce s-a racit complet, altfel nu se va taia bine. Daca aveti rabdare sa se raceasca, pentru ca e un miros frumos de prajituri in casa de-ti lasa gura apa.





Va servesc cu o bucatica virtuala de prajitura cu rubarba!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu